Monday, October 3, 2011

OH ~ SHOCK : AKIBAT SUKA SANGAT MESIN PERMAINAN PATUNG


SYDNEY - Seorang kanak-kanak yang berasal dari Australia telah diselamatkan oleh pihak bomba setelah masuk ke dalam sebuah mesin permainan anak patung.

Tyler Bussier berusia tiga tahun sebelumnya berusaha mengambil sebuah anak patung di dalam mesin itu.

Ketika ibunya Catherine Bussier sedang terlalu sibuk berbelanja. Entah bagaimana kanak-kanak itu akhirnya boleh termasuk ke dalam mesin permainan.

"Tyler sebelum itu bertanya, 'Ibu, bolehkah saya memiliki anak patung itu?'. Saya mengatakan bahawa saya tidak memiliki duit syiling," cerita si ibu.

Ketika Catherine masuk ke dalam kedai, dia baru menyedari anak lelakinya sudah tidak ada di sampingnya. Ketika itu dia terlihat Tyler berusaha untuk masuk ke dalam mesin tersebut, Catherine berusaha menarik kakinya namun tubuh kecil kanak-kanak tersebut sudah masuk dan terjatuh di dalam.

"Dia tidak terlihat bersedih saat itu malah bahagia berada di lautan anak patung. Saya hanya terpikir adakah dia bisa bernafas di dalam sana," kata Catherine.

Petugas bomba pun akhirnya dipanggil untuk membantu mengeluarkan Tyler dan mereka terpaksa membuatkan "pintu kecemasan" agar kanak-kanak tersebut boleh ke luar.

"Kini dia sudah memiliki anak patung itu," kata Catherine penuh kelegaan.

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...