Thursday, September 15, 2011

OH! SHOCK : Gergasi Raja Obor-Obor di Pulau Tioman (Video)



email
     INI betul-betul binatang pelik bernama obor-obor yang dirakam oleh penyelam di Pulau Tioman ni. Kalau anda semua nak tahu obor-obor yang dalam gambar ini dari Malaysia, bukan dari Jepun. Berukuran 2 meter lebar dan berat 230kg, orang Jepun memangil Obor-obor ini dengan gelaran echizen kurage. Aku plak panggil natang ni gergasi raja obor-obor hehe. Jika obor-obor ini membiak dengan banyak pastinya akan mengganggu nelayan di Pulau Tioman kerana Obor-obor ini mampu memusnahkan jaring-jaring mereka sebab nak makan ikan hasil tangkap dalam jaring nelayan. Kasihan.
Tapi kalau kita bunuh dan musnahkan obor-obor gergasi ni, pupus pulak mahkluk Allah ni. Berpada-pada la ye. Bunuh la ia macam kita bunuh nyamuk. Dah banyak kali sembur pun tak ilang. Sekarang ni pun aku tengah gatal-gatal kena gigit nyamuk kekeke. Apa? korang tak caya obor-obor ni dari Pulau Tioman? Gi tengok video Youtube ni. Dari tajuk pun ko akan tau. Bukan aku yang upload kat Youtube ni tau.

gergasi raja oborBeza obor-obor gergasi dan penyelam manusia. Bezanya!


Untuk Mengetahui Lebih Lanjut: http://melayukini.net/2011/05/gergasi-raja-obor-obor-di-pulau-tioman-video/#ixzz1Y0lGfmdG

OH! SHOCK : Ikan Pelik dan Aneh Yang Mempunyai Gigi Manusia






        Subhanallah. Maha Suci Allah. Tiada apa yang mustahil bagi Allah. Perlu diingat, ikan yang pelik dan aneh ini bukan lah dibuat-buat atau diedit oleh photoshop. Tetapi ini merupakan seekor ikan yang sangat luar biasa yang dijumpai oleh sekumpulan saintis tidak lama dahulu. Saintis pun tidak pasti jenis ikan ini dan dari keluarga mana. Kalau orang melayu, senang saje bagi depa nak namakan. Melayu kan kreatif. Panggil je ikan gigi. Takpun ikan gigi kuning. Tengok sahaja lah gigi ikan pelik lagi aneh ini, giginya sangat kuning. Lepas tu berlapis-lapis pulak tu kat dalam. Korang rasa ikan aneh dan pelik ni makan apa eh untuk hidup? Jeng jeng jeng…saja buat suspen. Apa-apa pun, perlu aku ingatkan yang kejadian ikan pelik dan aneh yang mempunyai gigi ini tidak la mustahil bagi Allah untuk menjadikannya. 70% lautan 30% daratan. Binatang kat darat pun kita tak abis jumpa, ni kan lautan yang penuh misteri? Betul tak?
Ikan Aneh Gigi
Ikan Aneh Gigi
Ikan Aneh Gigi
Sumber Gambar: New Global Warming


Untuk Mengetahui Lebih Lanjut: http://melayukini.net/2010/06/ikan-pelik-dan-aneh-yang-mempunyai-gigi-manusia/#ixzz1Y0iOaMOn

OH! 2 THUMBS UP SOCCER : SAFEE SALI AMAZING!!

Safee mula tunjuk belang



SESI ujian Safee Sali ke Cardiff City mendapat liputan meluas di Britain yang menyiarkan berita mengenainya pada halaman utama ruangan sukan dengan menyifatkan penyerang kebangsaan itu sebagai 'David Beckham Malaysia.'


KUALA LUMPUR - 


Penyerang sensasi negara, Safee Sali mempamerkan taringnya apabila meledak gol sulung pada hari pertama sesi latihan bersama Cardiff City di pusat latihan kelab tersebut, kelmarin.

Jaringan sulung Safee pada perlawanan lima sebelah itu begitu menarik apabila dia mengelecek pemain pertahanan skuad bimbingan Malky Mackay.
Ia merupakan perkembangan terbaru Safee yang disampaikan oleh pengurus peribadi pemain itu, Zakaria Ab. Rahim yang bangga dengan pencapaian Safee pada hari pertama bersama kelab divisyen dua England itu.

"Sebelum meledak jaringan tersebut, Safee mempamerkan kehandalannya apabila mengelecek seorang pemain pertahanan skuad Bluebirds.

"Selepas menjaringkan gol, Safee dijatuhkan oleh pemain yang berjaya dilepasinya sebelum itu namun
Safee tidak mengalami apa-apa masalah.

"Ia perkembangan yang amat baik kerana Safee tiba hari Isnin lalu dan terus menjalani latihan pada pukul 9 pagi semalam (waktu tempatan)," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia, semalam.
Tambah Zakaria, Safee mula menyertai sesi latihan kelab itu di Stadium Cardiff City buat kali pertama selepas berlatih di pusat latihan kelab itu Selasa lalu.
"Safee menunjukkan keserasian dengan pemain dan hubungan dengan rakan sepasukan yang lain amat baik.
"Jurulatih tidak menganggap Safee sebagai orang asing semasa latihan serta memberikan layanan yang sama seperti mana pemain lain," katanya.
Menurutnya, Safee tidak mengalami masalah seperti tempat penginapan yang hanya lima minit berjalan kaki ke pusat latihan Cardiff City.

Sementara itu, mengenai laporan akhbar tempatan Wales yang menggelar Safee sebagai 'David Beckham Malaysia', Zakaria berkata: "Ia mampu menyuntik semangat Safee kerana ramai yang semakin mengenalinya.
"Cabaran berlatih di sana amat bagus buat Safee kerana dia dapat bersama dengan pemain yang jauh lebih tinggi tahap keupayaannya, terutama apabila berlatih dengan penyerang Cardiff City," katanya.


ADMIN : DAH ADA ICON SETANDING EPL..^^

OH ! ISU PANAS : Kematian Aminulrasyid: Kpl Jenain didapati bersalah








Koperal Jenain Subi, 49, hari ini didapati bersalah atas tuduhan menyebabkan kematian remaja Aminulrasyid Amzah yang ditembak mati di Shah Alam pada 26 April 2010.

Mahkamah Sesyen Shah Alam mendapati Jenain bersalah atas tuduhan tersebut mengikut Seksyen 304(a) Kanun Keseksaan yang membawa hukuman maksimum 30 tahun penjara.

Hakim Latifah Mohd Tahar mendapati Jenain melakukan perbuatan itu di antara jam 1.10 dan 2 pagi di Jalan Tarian 11/2, Shah Alam pada tarikh tersebut.

Katannya, pendakwaan telah berjaya membuktikan peluru yang menyebabkan kematian pelajar sekolah itu merupakan salah satu daripada 21 butir peluru yang ditembak oleh Jenain menggunakan selaras senapang submesin-gan pada malam itu.

Pendakwaan telah membuktikan demikian dengan melangkaui keraguan munasabah, katanya.
Menurutnya lagi, seorang pegawai polis sepatutnya tahu bahawa tembakan pada tetapan automatik itu adalah berbahaya dan boleh menyebabkan kematian.

Read more: http://amenoworld.blogspot.com/2011/09/kematian-aminulrasyid-kpl-jenain.html#ixzz1Y0J8argF




ADMIN : YANG SALAH TETAP BERRSALAH

OH! FAIL : DOSA.....


OH...BERDOSA KAH MAKAN NIH?...^^




nama je dosa...^^ha2

OH ! EDUCATION : SLOWPOKE IN ENGLISH...


























OH! BIG : SERANGGA GIGA SIZE....

Kalau la Lipas kat umah kite merayap kat badan dah menggelupor x ingat dunia..apatah lagi  kalau serangga camni plak yg merayap kat badan korang....errrrr....GEli syial...









1 - Titan Beetle: French Guiana and Brazil.
Some of the Worlds Biggest Bugs - These are some of the largest insects in the world. Some of them are actually huge. I hope that they are all harmless because some of them look like that could do some serious damage if they decide to attack.

2 - Giant Long-Legged Katydids: Malaysia.

3 - Goliath Beetle: Ghana, Ivory Coast / Equatorial Africa, Central and East.

4 - Elephant Beetles: Mexico through Venezuela.

5 - Giant Burrowing Cockroach: Australia.

6 - Giant Camel Spiders: The deserts of the Middle East.

7 - Giant Walking Stick: Worldwide.

8 - Giant Weta: New Zealand.

9 - Giant Isopod: The Gulf Of Mexico.

10 - Atlas Moth: Southeast Asia.

11 - Tarantula Hawk: Found Throughout The World.

12 - Giant Water Bug: Worldwide.

13 - Queen Alexandra's Birdwing: Papua New Guinea.

14 - Chinese Mantis: Worldwide.

15 - Japanese Giant Hornet: Japan.

16 - Goliath Birdeater: Rainforests in South America. 

OH! C A R : COLLECTON OF COOL POLICE CAR

Inilah dia kereta mewah lagi bergaya.. Mau lari di lebuhraya?? hahaha..silakan..
Rolls Royce  kereta di raja je ni kot

Wak segan  VW

German mini cooper

Peugeot

Eco car

caparo 

undercover

BMW

carbon

Hummer

Porche

lamborghini

OH ! FAKE : SPONGEBOB WITH MISTER CRAB...

    SPONGE BOB SQUARE PANTS......tapi gambar kat bawah nih bkan pasal spongebob...tapi pasal satu 

  misteri yg memang x terungkai...........



..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


.
.
.





;
                                                         LOGIK KE?....kalau dah memang kartun/...





OH ! C A R : KERETA TERBESAR DI DUNIA

Kereta ini dibina pada taun 1983. Walaupun ianya tidak berfungsi, namun melihat pada rekabentuknya yang detail memang menarik seandainya dapat bergambar.











ADMIN konfius gmbar last tu...nape dibakarnye kereta nih...?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...