Thursday, September 29, 2011

OH ! SHOCK : Jangan ditanya apa yg berlaku kemudian...



Ikut takdir la jawabnyer...

OH ! LAWAK : Bila Bill Gates dan Steven Jobs bertemu.

Jom tengok perbualan pertemuan dua orang tokoh ini. Bagi admin sangat lucu..hee..



kredit kepada sahabat blogge radmin  http://jarikiaoh.blogspot.com/

OH ! LAWAK : FIFA 2012 YANG MEMANG GAGAL !!

ABSOLUTELY FAILLL!!



OH ! SHOCK : Babi Hutan Paling Besar Ditemui (JGN TENGOK KALAU GELI)


Ini adalah gambar sesekor babi hutan paling besar di dunia yang pernah ditemui.







Setakat ini admin belum dapat apa-apa maklumat tentang asal usul babi yang besar berkali ganda dari saiz babi hutan yang biasa. Apa pu jika anda ada sebarang maklumat tentang babi ni boleh lah kongsikan bersama. 

OH ! FAKTA : PERBEZAAN ANTARA HUKUMAN SEBAT SIVIL DAN SYARIAH - JIKA HUDUD DIJALANKAN


THURSDAY, 29 SEPTEMBER 2011



Diambil dari seminar hukuman sebat jenayah syariah - jika hudud dijalankan di Kelantan.

OH ! FAKTA : KEBAIKAN DAN KHASIAT KISMIS YG ANDA PERLU TAHU

Pembaca tidak perlu menjadi seorang pengembara atau seorang pendaki untuk mengiktiraf kismis sebagai satu jenis makanan yang ajaib. 


Ini kerana kismis adalah makanan yang mempunyai kandungan tenaga yang tinggi dan rendah kandungan lemak serta kolesterol juga selalu diambil oleh para pengembara dalam mengekalkan stamina mereka. Kismis adalah makanan yang mudah untuk diuruskan dan hampir tidak akan menjadi benyek. sepertimana buah buahan kering yang lain, kismis begitu mudah didapati sepanjang tahun.

Kismis dihasilkan daripada proses penghidratan ke atas buah anggur samaada penghidratan menggunakan cahaya matahari ataupun menggunakan ketuhar. Antara jenis2 kismis yang popular adalah Sultana, Malaga, Monukka, Zante Currant, Muscat dan Thompson seedless.Kismis mempunyai saiz sebesar batu kerikil dan mempunyai kedutan yang menyeliputi isinya yang kenyal. Ia juga mempunyai rasa yang manis seperti gula. Kismis selalunya berwarna perang dan biru seakan hitam. Nama saintifik bagi kismis adalah Vitus vinifera. Antara khasiat kismis adalah seperti berikut :


Membantu menajamkan Minda:

Kismis mengandungi kandungan gula yang tinggi. Antara jenis gula yeng terkandung di dalam kismis adalah fruktosa dan glukosa. Gula ringkas ini telah dikenal pasti dapt meningkatkan daya pemikiran otak, menajamkan memori dan menguatkan daya ingatan. Ini kerana otak memerlukan gula ringkas dalam kuantiti yang banyak untuk berfungsi dengan baik dan kismis dapat menyediakan keperluan gula ringkas dalam kuantiti yang banyak dan cepat.

Jika kita lemah dalam matapelajaran Matematik, amalkan pengambilan kismis setiap pagi sebelum ke kelas atau kuliah. Ingat! Anda dilarang mengambil nasi lemak ketika hendak belajar kerana ia mengandungi kandungan lemak yang tinggi. Pencernaan lemak memerlukan kandungan darah beroksigen yang tinggi. Jadi darah yang diperlukan oleh otak telah digunakan untuk mencernakan lemak kepada sumber tenaga. Itulah sebabnya kita akan mengantuk selepas makan nasi lemak(Otak kekurangan oksigen). Imam Zuhdi berkata, ” Sesiapa yang ingin menghafal hadith(menguatkan daya ingatan) hendaklah ia kerap memakan anggur kering”.

Perlindungan Antioksida :

kismis bukan sahaja menjadi bahan ujikaji kajian “phytonutrient” kerana mereka mengandungi Phenol, bahkan mereka merupakan sumber alternatif mineral boron bagi rakyat sedunia. Phenol yang dijumpai di dalam kismis mempunyai aktiviti antioksida. Boleh dikatakan aktiviti antioksida bagi hampir semua buah-buahan dan sayur-sayuran adalah sejajar dengan aktiviti antioksida yang terdapat didalam kismis. hebat bukan ?

kismis dikategorikan sebagai salah satu daripada buah-buahan yang kaya dengan anti oksida selain buah prun dan aprikot. Flavonol, salah satu jenis phenol daripada keluarga flavonoid dikatakan hampir tidak terjejas kandungannya ketika proses pengeringan anggur tetapi kandungan phenol di dalam kismis adalah lebih rendah daripada anggur. Ini disebabkan kebanyakan daripada phenol telah dimusnahkan dalam proses penukaran anggur kepada kismis. Phenol-phenol ini adalah hydroxycinnamics (asid kaftarid dan kautarid), procyanidins dan flavan-3-ols.

Boron untuk tulang yang sihat:

Walaupan jarang kita dengar tentng kepentingan boron dalam kehidupan kita tetapi disini saya ingin menerangkan bahawa boron berkait rapat dengan wanita iaitu kesihatan tulang dan Osteoporosis(tulang rapuh). Boron merupakan mineral yang diperlukan bagi menukar Estrogen dan Vitamin D kepada bentuk paling aktif(17-beta-estradiol dan 1,25-(OH)2D3). Kandungan estrogen yang menurun selepas Menopause menyebabkan Osteoclast menjadi sensitif terhadap hormon paratiroid( terletak di leher) yang memberi isyarat kepada mereka untuk merapuhkan tulang. Kajian menunjukkan bahawa boron memberikan perlindungan daripada Osteoporosis dan mengembalikan semula kebanyakan efek positif Estrogen kepada wanita yang telah Menopause. Kismis merupakan antara “top 50″ penyumbang terbesar bagi Boron di Amerika Syarikat.

Oleh itu, saranan MTB kepada para pembaca ialah tingkatkan pengambilan kismis dengan kekerapan yang tinggi…Cuba renungkan mengapa orang2 Arab mempunyai daya ingatan yang kuat ? 

OH ! COOL : TABUNG DERMA YANG KREATIF













kalau jumpa iklan derma camni mesti nak taruk lagi duit syiling kan?? kan?

OH ! SHOCK : CARA PALING BODOH UNTUK MEMBUKTIKAN RASA CINTA!




Kini anda boleh membuktikan cinta anda dengan cara yang sangat berbeza sebagai bukti cinta sejati anda. Tatu kekal pada jantung anda tanpa risiko komplikasi (catatan: menurut doktornya!). Ini adalah kesempatan untuk membuktikan betapa anda mencintai si dia dengan menempatkan tatu di jantung anda (untuk yang beragama Islam adalah haram ok?).

Mengekspresikan emosi cinta melalui tatu di tubuh seseorang sekarang sudah bukan hal baru lagi (biasa . . ini juga menurut doktornya!). Apakah tatu itu terlukis dihatimu?. Sekarang anda dapat membuktikan cinta anda dengan cara yang sangat unik, iaitu dengan cara melukis tatu di hati anda.

Operasi untuk seluruh prosedur dari pentatuan, (untuk penghasilan terbaik sebagai bukti cinta) memerlukan waktu sekitar tiga jam. Dikatakan oleh pasukan perubatan dan pelukis tatu Jepun yang sangat profesional telah berhasil melakukan lebih dari 500 kali pentatuan jantung tanpa kesan sampingan dan komplikasi.

Doktor-doktor menyediakan berbagai pilihan gambar yang boleh ditatukan. Anda dapat memilih rekaan yang anda inginkan untuk ditatukan pada jantung anda. Setelah seluruh operasi selesai, anda akan diberikan video dari seluruh prosedur sebagai bukti.

Menurut individu yang melakukan operasi ini, pentatuan pada jantung adalah pengabadian  jiwa untuk menunjukkan betapa anda komited terhadap perhubungan dengan pasangan anda. Kata-kata dalam iklan yang disampaikan untuk menarik peminat adalah: "Apakah anda benar-benar mencintai pasangan anda sebanyak yang anda katakan? Inilah kesempatan anda untuk membuktikannya".

Jujur saya katakan apabila saya diberi kesempatan untuk melakukan tatu tersebut, saya TIDAK akan bersedia melakukannya, bahkan jika percuma sekalipun .  ha ha ha . Saya beragama Islam!. Anda bagaimana? 

OH ! FAKTA : BEZA ANTARA RESPON LAKI DAN PEREMPUAN

Cuba tengok contoh macam gambar kat bawah ni.. ada betulnye tak?

 Jadi apa rahsianya ek? ada nak bagi tip? mana tau ada yang satu status beratus2 komen.. nak tau juga rahsianya..

Wednesday, September 28, 2011

OH ! SHOCK :Wordless Wednesday : Kucing bermuka dua


WEDNESDAY, SEPTEMBER 28, 2011

OH ! COOL : BABY PANDA DI PUSAT JAGAAN

Memang comel sungguh baby -baby panda ni. Mereka semua di tempatkan di Giant Panda Breeding Centre di Chengdu, China. Memandangkan panda merupakan haiwan yang diancam kepupusan. satu pusat jagaan Khas disediakan memastikan semua panda mampu membesar dengan selamat dan sihat.

Dengan populasi panda yang hanya tinggal 1500 ekor di seluruh China. Pusat ini telah ditubuhkan seawal tahun 1970-an lagi.dan setakat ini sudah hampir 200 ekor anak panda di jaga dan dibesarkan di sini





OH ! LAWAK : ARTIS YG BERTUKAR KEPADA BENTUK SAYUR-SAYURAN.^^ (TERMASUK LADY GAGA)


HEHEHEE



Laporan asal Flavorpill

OH ! SHOCK : Rahsia PenDrive made in China


Admin rasa 9/10 insan yg melihat ini akan cuba tengok pendrive masing2 selepas selesai lihat gmbr artikel ini^^.






Faham tak kalau tengok gambar kat atas? Maknanya, pendrive bukanlah menggunakan memori asal tetapi telah diubahsuai untuk membolehkan kos dikurangkan dengan menggunakan kad memori sahaja. Ini yang wat admin nak bedah siasat je kad memori yang adin ada.. tapi setakat ni tak rosak lagi..

Tuesday, September 27, 2011

OH ! FAKTA? : ADAKAH ANDA PERASAN BAHAWA..

Anda perlu tahu sesuatu pekara yang selama ini mungkin anda tak perasan. apakah bendenye..


1. Sekurang-kurangnya ada 5 orang dalam dunia ini menyayangi anda dan sanggup mati kerana anda.

2. Sekurang-kurangnya ada 15 orang dalam dunia ini menyayangi anda dalam beberapa cara.

3. Sebab utama seseorang membenci anda adalah kerana dia ingin menjadi seperti anda.

4. Senyuman daripada anda boleh membawa kebahagiaan kepada seseorang walaupun dia tidak menyukai anda.

5. Setiap malam ada seseorang mengingati anda sebelum dia tidur.

6. Anda amat bermakna dalam hidup seseorang.

7. Kalau bukan kerana anda, seseorang itu tidak akan hidup bahagia.

8. Anda seorang yang istimewa dan unik.

9. Seseorang yang anda tidak ketahui menyayangi anda.

10. Apabila anda membuat kesilapan yang sangat besar, ada hikmah disebaliknya.

11. Sekiranya anda merasakan anda dipinggirkan, fikirlah semula; mungkin
anda yang meminggirkan mereka.

12. Apabila anda terfikir anda tidak mempunyai peluang untuk mendapatkan
sesuatu yang anda ingini, mungkin anda tidak akan memperolehinya, tetapi
sekiranya anda percaya pada diri sendiri lambat-laun anda akan memperolehinya.

13. Kenangilah segala pujian yang anda terima. Lupakan segala maki hamun,
caci & cela.

14. Jangan takut untuk meluahkan perasaan anda; anda akan merasa senang bila seseorang mengetahuinya.

15. Sekiranya anda mempunyai sahabat baik, ambillah masa untuk memberitahunya yang dia adalah yang terbaik. Seminit Hanya seminit diperlukan untuk mendapat sahabat baik, sejam untuk menghargainya, sehari untuk menyayanginya, tapi sepanjang hidup untuk melupakannya. Hantarlah pesanan ini kepada orang yang anda tidak akan lupa dan hantarkan juga kepada orang yang menghantar pesanan ini. Ini adalahpesanan pendek untuk menyatakan yang anda sentiasa mengingatinya. Kalau anda tidak menghantar pesanan ini, bermakna anda sudah melupakan kawan-kawan anda. Ambillah sedikit masa dan anda sudah pasti memberi keceriaan kepada seseorang atau mungkin mengubah hidup mereka kepada yang lebih baik.

OH ! SHOCK :SKIL MEMPERMAINKAN RAKAN SEPEJABAT^^

Admin selalu dengar orang sebut sebagai politik pejabat.Betul tak? Apa kata kita tengok idea-idea yang boleh digunakan untuk balas dendam.
 walaupun guna anak patung..tapi awek mesti tak berani masuk tempat keje dia.. sesuai untuk bos perempuan


 Kalau berani bukak la..habis terabur
 yang ini memang nampak selekeh gile..
 idea yangs sama,tapi lebih kejam sebab kalau terabur memang puas la nak vakuum
 gile panas hati nampak pejabat jadi camni
 ni prank ke  hasil seni?/
 ini untuk pekerja lelaki yang bajek hensem 24 hour.. biar nampak gay sikit..hehe


 nampak cam kotor..
heheheh..gay sejati.. walaupun ada topeng tapi bukan topeng k.r.. hehehe

pesanan.. tak baik balas dendam..lebih baik memaafkan..

OH ! SERIUS : KEJAM!! CAMPAK HAIWAN KE LAUT!!

Admin  tidak sangka akan tengok gambar sekejam ini. Inilah yang dapat ditangkap apabila sekumpulan remaja telah mencampakkan seekor anjing ke dalam laut.Mujurlah ada yang berani pergi berenang menyelamatkan anjing itu.

kenapala sampai begitu sekali kejamnya?





gila hati kering campak binatang camtu je..

OH ! COOL : Telefon Samsung Galaxy Skin, Telefon Konsep Terbaru Dari Samsung



Telefon pintar Samsung Galaxy Skin ini merupakan telefon konsep, masih tidak dijual di kedai-kedai lagi.  Ianya adalah lanjutan dari siri Samsung Galaxy, dan yang ini ditambah dengan nama 'skin' mungkin kerana kenipisannya.





Ianya direkabentuk oleh Heyon You. Antaranya telefon pintar @ smartphone ini boleh dilentur, menjadi personal tabletop stereo, multi-projektor, kamera mini, jam pintar dan camam-camam lagi.

Apabila ia keluar nanti (itupun kalau ia keluar), Blackberry, iPhone dan sewaktu dengannya mungkin dah jadi teknologi lapuk. Begitulah teknologi dunia sekarang, terutamanya barang-barang elektronik dan komputer, terlalu cepat bertukar dan berkembang.









Entri Asal Di Sini : http://hazissac.blogspot.com/2011/09/telefon-samsung-galaxy-skin-telefon.html#ixzz1Z8NBCWSY

OH ! TAZKIRAH : DOA DIPERCEPATKAN JODOH DAN DOA MENDAPAT ISTERI YANG BAIK.





Setiap insan ingin jodoh yang baik agar hidup berkekalan sehingga akhir hayat. Jodoh yang baik akan mendapat keturunan yang baik. InsyaAllah jika seseorang berusaha dan berdoa untuk mendapat jodoh yang dipinta nescaya Allah akan perkenankan. Jodoh bukan datang dan pergi seperti seperti angin yang lalu. Kadang-kadang berkawan dan berdating bagai nak rak kehulu dan kehilir, akhirnya berkahwin dengan orang lain. 

Yang lebih malang selepas berkahwin tidak sampai dua tahun sudah panjat pejabat agama dan akhirnya bercerai. Jika begitu mereka ini yang bercerai tidak ada jodoh ke? Tidak  pernah baca doa mendapat jodoh yang baik atau pakai tangkap muat sahaja. Tengok muka licin dan berharta, itu jodoh aku barangkali?? Tak pernah buat solat Istikharah sebelum berkahwin?. Atau pakai berserah sahaja tanpa berusaha. Nak minta perlu ada usaha iaitu doa. Doa adalah ibadah dan senjata orang-orang mukmin. 

Sekiranya kita memohon dan berusaha dengan pertolonganNya insyaAllah. Jodoh kita akan berkekalan. Sebelum ini penulis telah memasukkan DOA PENDEKAT JODOH. Kali ini DOA DIPERCEPATKAN JODOHdan DOA MENDAPAT ISTERI SOLEHAH. Biar lengkap doa ini.  

DOA DIPERCEPATKAN JODOH.
Amalkan ayat 131 dan 132 Surah Toha selepas solat setiap solat fardu :


Ertinya:

Dan janganlah engkau menujukan pandangan kedua matamu dengan keinginan kepada apa yang telah Kami berikan kepada beberapa golongan dari mereka yang kafir itu menikmatinya, yang merupakan keindahan kehidupan dunia ini, untuk Kami menguji mereka padanya sedang limpah kurnia Tuhanmu di akhirat lebih baik dan lebih kekal. (ayat 131).

Dan perintahkanlah keluargamu serta umatmu mengerjakan sembahyang, dan hendaklah engkau tekun bersabar menunaikannya. Kami tidak meminta rezeki kepadamu, (bahkan) Kamilah yang memberi rezeki kepadamu. Dan (ingatlah) kesudahan yang baik adalah bagi orang-orang yang bertaqwa. (Ayat 132).


Selain itu, perbanyak membaca salawat Nabi Muhammad saw. Perbanyakkan setakat yang terdaya. Lagi banyak salawat lagi baik.  

ISTERI DAN SUAMI YANG BAIK.

Suami atau isteri yang dikahwini boleh dibimbing untuk menjadi soleh atau solehah. Sebagai manusia biasa yang serba kekurangan dengan ilmu agama. Yang tidak lari dari membuat kesilapan. Boleh didoakan mereka untuk menjadi baik dari sebelumnya. Semua lelaki atau wanita yang dikahwini, kita anggap seperti kain putih yang kosong. Jika ada sedikit kekotoran perlu dicuci hanya dengan berdoa disusuli dengan hati yang ikhlas. 

Menceraikan atau memukul isteri jalan terakhir sekali jika tiada pilihan lain. Begitu juga isteri yang mendapat suami yang sedemikian. Mencari suami yang "perfect" seperti Junjungan Rasulullah saw memang susah dan sukar. Apatah lagi yang perangai macam malaikat. 

Kita disarankan untuk berusaha mendoakan yang terbaik bagi diri sendiri dengan ayat-ayat suci. DOA KEBAHAGIAN RUMAHTANGGA DAN KETURUNAN selepas solat wajib begitu juga dengan doa-doa yang lain. Selepas berdoa baru tawakal dengan-Nya. InsyaAllah.

FIRMAN ALLAH SWT: 
"Ingatlah kamu kepadaKu nescaya Aku ingat (pula) kepadamu, dan bersyukurlah kepadaKu, dan janganlah kamu mengingkari (nikmat) Ku". (Al-Baqarah, ayat 152). 
Apabila doa dimakbulkan anda mendapat suami yang soleh jangan pula anda tidak ikut bersama melakukan amal ibadah. Lelaki yang soleh amat takut kepada Allah. Salah satu bukti ketakutannya kepada Allah ialah mengerjakan solat. Jadi lelaki yang soleh akan menyuruh, malah kekadang sehingga menyuruh, malah memaksa isterinya solat. Tetapi ada isteri yang liat untuk solat, sedangkan sebelum kahwin dia kata dia mahukan suami yang soleh.

Sedang si isteri sedap tidur di waktu malam, si suami mengejutkan suruh solat tahajud.

"Apalah suamiku ini?" rungut si isteri. Dulu si gadis mahukan lelaki soleh, tetapi selepas dapat lelaki soleh yang kejutkan si isteri untuk solat tahajud, dia marah-marah pula.

Lelaki yang soleh amat taat kepada Allah. Islam mewajibkan wanita tutup aurat. Jadi suami yang soleh tidak akan benarkan isterinya keluar rumah atau mengenakan pakaian sesuka hati. Atau berhias dan bermekap tebal. Suami yang soleh akan memastikan si isteri tutup aurat. Tetapi ada isteri kurang senang dengan perkara begini. Bukankah dulu, anda berdoa untuk mendapat suami yang soleh, tetapi bila dimakbulkan anda bantah pula cakapnya! Begitu juga untuk suami yang mendoakan supaya mendapatkan isteri yang soleh. Jangan membantah jika digerakkan bangun untuk solat tahajjud tengah malam. 

DOA MENDAPAT ISTERI YANG BAIK/SOLEHAH:
Dan juga mereka (yang diredhai Allah itu ialah orang- orang) yang berdoa dengan berkata: "Wahai Tuhan kami, berilah kami beroleh dari isteri-isteri dan zuriat keturunan kami: perkara-perkara yang menyukakan hati melihatnya, dan jadikanlah kami imam ikutan bagi orang-orang yang (mahu) bertaqwa.

Muga-muga diperkenankan Allah swt akan doa kita. ADAB-ADAB KETIKA BERDOA dan ADAB-ADAB SELEPAS BERDOA supaya dimakbulkan.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...