Thursday, September 15, 2011

OH! SHOCK : Gergasi Raja Obor-Obor di Pulau Tioman (Video)



email
     INI betul-betul binatang pelik bernama obor-obor yang dirakam oleh penyelam di Pulau Tioman ni. Kalau anda semua nak tahu obor-obor yang dalam gambar ini dari Malaysia, bukan dari Jepun. Berukuran 2 meter lebar dan berat 230kg, orang Jepun memangil Obor-obor ini dengan gelaran echizen kurage. Aku plak panggil natang ni gergasi raja obor-obor hehe. Jika obor-obor ini membiak dengan banyak pastinya akan mengganggu nelayan di Pulau Tioman kerana Obor-obor ini mampu memusnahkan jaring-jaring mereka sebab nak makan ikan hasil tangkap dalam jaring nelayan. Kasihan.
Tapi kalau kita bunuh dan musnahkan obor-obor gergasi ni, pupus pulak mahkluk Allah ni. Berpada-pada la ye. Bunuh la ia macam kita bunuh nyamuk. Dah banyak kali sembur pun tak ilang. Sekarang ni pun aku tengah gatal-gatal kena gigit nyamuk kekeke. Apa? korang tak caya obor-obor ni dari Pulau Tioman? Gi tengok video Youtube ni. Dari tajuk pun ko akan tau. Bukan aku yang upload kat Youtube ni tau.

gergasi raja oborBeza obor-obor gergasi dan penyelam manusia. Bezanya!


Untuk Mengetahui Lebih Lanjut: http://melayukini.net/2011/05/gergasi-raja-obor-obor-di-pulau-tioman-video/#ixzz1Y0lGfmdG

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...