Tuesday, October 11, 2011

OH ~ COOL : TEMBIKAI YG PALING KECIL SAIZNYA BERJAYA DIHASILKAN

Meskipun kecil, tembikai Pepquino ini 100 peratus asli dan mempunyai warna dan rasa yang sama dengan tembikai normal yang lainnya. Pepquino dan Allsweet mempunyai variasi tembikai yang tumbuh dengan ukuran sekitar 19 inci.

Meskipun mirip dengan tembikai yang normal namun Pepquino memiliki rasa segar sama seperti dengan tembikai yang mengandungi banyak air. Kelebihan dari Pepquino ini adalah kulit buahnya begitu rangup sehingga dapat dimakan, bahkan bijinya juga boleh dimakan.


“Pepquino dapat dimakan sebagai manisan atau pembuka selera seperti zaitun yang diadun bersama salad,” kata Koppert Cress.

Schatje Cuppen, pengurus pemasaran di Koppert Cress, mengatakan Pepquino boleh dipesan di pasar di Birmingham dan London. “Saat ini permintaan tembikai ini kebanyakannya datang dari hotel dan restoran. Kami berharap dapat menjual 50-100 kotak dalam seminggu. Kami sangat senang dengan produk ini kerana sangat fleksibel dan dapat digunakan dalam berbagai menu dari salad hingga menjadi makanan pencuci mulut,” ujarnya

Tembikai ini juga disukai golongan muda. Molly Power, 5 tahun, yang diberi kesempatan untuk mencuba tembikai ini mengaku seronok. “Tembikai ini sangat enak, rasanya sama dengan tembikai yang biasa saya makan. Awalnya saya tidak percaya tembikai ini asli, rasanya sungguh enak. Strawbery masih menjadi buah kegemaran saya namun Pepquino mengagumkan,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...