Friday, September 23, 2011

OH ! COOL : 5 HAIWAN YG POPULAR DI KALANGAN FACEBOOKER




Ini adalah rekod dunia yang dipecahkan oleh haiwan peliharaan kesayangan manusia dan berikut adalah diantara 5 yang terbaik yang menjadi haiwan peliharaan paling digemari di facebook.

1. Nipper's Geronimo (Arnab dengan telinga terpanjang)






Pertama, "Nipper's Geronimo" - Arnab dengan telinga terpanjang. Telinganya jika dibentangkan sepanjang 79cm besar (31,13 inci)


2. Diesel (Tikus mondok dengan lompatan paling jauh) 






Haiwan ini memiliki telinga lebih kecil tetapi sebenarnya dikenali ramai kerana kemampuannya melompat. Tikus mondok ini adalah pemegang rekod lompat jauh untuk spesies itu dan melompat melintasi ruang sejauh (8.07 inci) 20.5cm pada tahun 2009.


3. Giant George (Anjing Tertinggi Di Dunia)






Tempat ke 3 pula kita tinjau haiwan peliharaan lebih besar. Inilah Giant George. Dia anjing yang masih hidup tertinggi di dunia. Tinggi Great Dane 1,092 meter (43 inci). Memang patut dipanggil gergasi!.


4. Stewie (Kucing Terpanjang Di Dunia) 






Haiwan peliharaan yang dikatkan gergasi selain Giant George adalah Stewie. Seekor kucing bernama Coon Maine. Kucing domestik ini adalah kucing terpanjang didunia!. Stewie, dinamakan dengan karakter dari siri Tv animasi popular "Family Guy". Menjangkau 123 cm panjangnya!. Erk!..hahahaha


5. Puggy (Anjing dengan Lidah Terpanjang Di Dunia)






Akhir sekali ialah Puggy. Pemegang rekod saat ini untuk anjing dengan lidah terpanjang. Lidah Puggy sepanjang 11.43cm cukup sempurna untuk menikmati salah satu makanan kesukaannya iaitu aiskrim!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...